miercuri, 1 iunie 2011

sirop (miere) de salcam

Fiindca am avut ocazia de a gasii salcam am hotarat sa fac o miere de salcam

Imagine Atasata

Am facut si miere fiarta si sirop (sau cum as putea sa-l numesc) nefiert
Pt miere am folosit un lighean de flori si alt lighean pt 'sirop'

Imagine Atasata

Am salcamul spalat si l-am pus in cratita

Imagine Atasata

Apoi le-am pus la fiert cu circa 2,5litri apa
Dupa fierbere aratau asa (eu nu l-am fiert mult, doar cateva clocote si am oprit si lasat la macerat pana a doua zi pe la amiaza)

Imagine Atasata

Am strecurat printr-o sita si apoi inca o data prin tifon si asta e zeama rezultata

Imagine Atasata

cand am pus inapoi pe foc am adaugat in suc aproximativ 2,500kg. zahar si feliile unei lamai cu tot cu coaja (din care am scurs din zeama pe a o adauga spre sfarsit)

Imagine Atasata

am spumat de cate ori a fost nevoie si pe la mijlocul fierberii am adaugat si 5 fire de menta salbatica pt o aroma mai placuta (am lasat-o ~5 minute apoi am scos-o)

Imagine Atasata

Imagine Atasata

asa arata in timpul fierberii.

Imagine Atasata

Am scos cojile de lamaie

Imagine Atasata

Am adaugat si zeama de lamaie si am mai luat spuma de vreo doua ori.

Imagine Atasata

si am tot incercat cat e de legata punand in farfurioara pe geam

Imagine Atasata

si cand am fost multumita de rezultat am oprit si am pus in borcane fierbinte, am pus capacul si l-am pus pe capac cateva minute, apoi am intors si le-am acopreit lasandu-le asa pana la racire.

Imagine Atasata

La mine a durat cam o ora jumate, la foc mai mare dar in timpul asta am stat mai mult pe langa ea.

Si asa arata in borcane, si cam asta e tot ce a iesit

Imagine Atasata

si a doua varianta e cea nefiarta
am pus in borcane un rand de flori, unui de zahar si tot asa pana s-a umplut borcanul si am lasat la macerat pt a se topi zaharul si a isi trage esenta (aroma, gustul si tot ce se mai poate ) din flori dar rezultatul v-il arat peste cateva zile cand va fi gata.

Imagine Atasata

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Postări populare

Arhivă blog

Photobucket