duminică, 11 noiembrie 2012

Gogosari in otet

Ingrediente:

- 4 kg. gogosari
- 1,5 litri apa
- 500 ml otet
- 10 linguri ulei (optional)
- sare dupa gust (eu am pus 3 lg)
- zahar dupa gust (am pus 8 lg)
- boabe de piper (am pus 1 lg)
- boabe de mustar (am pus 1,5 lg)
- foi de dafin (am pus 5 foi)
- hrean



Mod de preparare:
Se aleg si se spala gogosarii; se taie in bucati potrivite.

Se pune saramura, adica apa, otetul, uleiul, sarea, zaharul si mirodeniile la fiert. Se potriveste totul dupa gust; daca doriti mai acru, se mai adauga otet, daca doriti mai dulce, adaugati zahar.

Cand saramura clocoteste, se adauga gogosarii in transe. Se invart mereu cu paleta cu gauri pana isi schimba culoarea (nu se lasa mai mult pentru ca se inmoaie)

Se scot apoi din saramura si se aseaza in borcane. fiindca eu i-am cam presat (ceea ce nu e indicat) mi-a ramas destula saramura (care am folosit-o la ardei copti si gogosari in sos de bulion)
Cand toti gogosarii sint asezati in borcane, se adauga bucatile de hrean taiat fasii.
La un borcan de cca. 800 g. sint suficiente 3 fasii de hrean.
Se adauga saramura calda. Mirodeniile care au ramas pe fundul oalei se repartizeaza cu o lingura, uniform, in fiecare borcan. Cate o frunzulita de dafin e de ajuns la un borcan.

Se leaga borcanele cu celofan sau se capseaza si se lasa pana a doua zi sub paturi...


P.S. Ca sa nu ramana bule de aer in borcan, se apasa gogosarii, usor, cu o lingura de lemn sau se scutura usor borcanul.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Postări populare

Arhivă blog

Photobucket